Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Ordu

Valilikler

T.C. Korgan Kaymakamlığı
T.C. Korgan Kaymakamlığı
T.C. Korgan Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Etik Komisyonu Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • KORGAN
    Emir Yakup Kümbeti Yaylalarımız Güllük Kanyonu Yalman Tepesi İteniçi Mesire Alanı
  • MAHALLİ İDARELER
    Belediyemiz
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İlanlar
  • İLETİŞİM
    Kaymakamlık İletişim Bilgileri Muhtar Bilgileri
°C
16
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Etik Komisyonu
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • KORGAN
    • Emir Yakup Kümbeti
    • Yaylalarımız
    • Güllük Kanyonu
    • Yalman Tepesi
    • İteniçi Mesire Alanı
  • MAHALLİ İDARELER
    • Belediyemiz
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Malmüdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
  • İLETİŞİM
    • Kaymakamlık İletişim Bilgileri
    • Muhtar Bilgileri
 

Tüketici Hakları

22.06.2017
TÜKETİCİ KİME DENİR?
Bir mal veya hizmeti, ticari veya mesleki olmayan amaçlarla alıp kullanan gerçek veya tüzel kişiye tüketici denir.
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNİN GÖREVİ
Bedel ödeyerek alınmış olan bir mal veya hizmetin ayıplı çıkması halinde, Tüketici Hakem Heyetine müracaat eden her tüketicinin, ekonomik çıkarlarını korumak ve uğradığı zararlarını tazmin etmektir.
AYIPLI MAL
Kısaca Ayıplı Mal: Tüketiciye teslimi anında var olan veya altı ay içerisinde ortaya çıkan, taraflarca kararlaştırılan örnek ya da modele uygun olmayan, objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımayan, ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanında yer alan özelliklerden herhangi birini taşımayan, muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar ayıplı mal kabul edilir.
AYIPLI HİZMET
Kısaca Ayıplı Hizmet: Sözleşmede belirlenen süre içinde başlamayan veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olunması gereken özellikleri taşımayan, hizmeti sağlayacak kişi tarafından bildirilen internet portalında veya reklam ve ilanında yer alan özellikleri taşımayan veya yararlanma bakımından tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları sağlamayan maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler ayıplı hizmet kabul edilir.
Sağlayıcı hizmeti sözleşmeye uygun olarak tamamlamak zorundadır
AYIPLI MAL VEYA HİZMET DURUMUNDA TÜKETİCİNİN SEÇİMLİK HAKLARI
  1. Ürünü iade edip bedelini alma
  2. Ayıp oranında indirim isteme
  3. Ücretsiz onarımını isteme
  4. Aynı ürünün ayıpsız olanını talep etme
  5. Hizmetin yeniden görülmesini isteme haklarından bir tanesini kullanabilir.
     
ZAMAN AŞIMI SÜRESİ
Taraflar arasında daha uzun bir süre belirtilmediği takdirde ayıplı mal ve hizmetlerden sorumluluk, malın teslimi, hizmetin görülmüş olmasından sonra iki yıldır. Ayıp, ağır kusur veya hile ile gizlenmiş ise zaman aşımı hükmü uygulanmaz.
MÜRACAAT 
Müracaatlar e-devlet şifresiyle birlikte Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyetlerine yapılmaktadır. (Zaruri hallerde şahsen yapılan başvurularda da yardımcı olunmaktadır.)
2020 yılında geçerli olmak üzere 6.920 TL'nin altındaki uyuşmazlıklar için İlçe, 6.920 TL ile 10.390 TL arasındaki uyuşmazlıklar için İl Tüketici Hakem Heyetine başvurulması gerekmektedir.
GARANTİ BELGESİ
Satın alınan mallarda ileride oluşabilecek arızalara karşı Tüketiciler garanti belgesi ile koruma altına alınmıştır. Garanti süresi 2 yıldan az olamaz ve malın teslim tarihinden itibaren başlar. Garanti süresi içinde garanti kapsamında olan arızaların onarımı için tüketiciden hiçbir şekilde ücret talep edilemez.
Kullanılan malın garanti süresi içinde
  • İkinci kez arıza yapması
  • Tamiri için gereken sürenin (20 iş günü) aşılması
  • Tamiri mümkün olmayacağının (Yetkili servis raporu ile) anlaşılması durumlarında tüketiciler yukarıda belirtilen diğer seçimlik haklarından bir tanesini kullanabilirler.
 
GARANTİ BELGESİ
  1. Haklarınızı kaybetmemek için mal ve hizmet alımlarınızı mutlaka belgeleyiniz.
  2. Ürünü kullanma kılavuzuna uygun kullanınız.
  3. Hizmet alımlarına ilişkin sözleşme vb. örnekleri muhafaza ediniz.
  4. Garanti süresi içinde yetkili olmayan servislerden hizmet almayınız.
  5. Ürünün servise teslimi ve tamir sonrası geri alımını belgelerle yapınız.
  6. Sipariş etmediğiniz halde gönderilen mallardan sorumlu değilsiniz.
  7. Taksitle alınan mallar kullanılmadığı takdirde yedi (7) gün içerisinde iade edilebilir.
  8. İşyeri dışında veya mesafeli yapılan satışlardan ondört (14) gün içerisinde cayılabilir.
  9. Aldığınız mal veya hizmetin ayıplı olduğunu düşünüyorsanız Tüketici Hakem Heyetine müracaat ediniz.
 
 
 
 
 
 
 
Tümünü  Göster 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • İnsan Hakları
  • Bilgi Edinme
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Tepe Mahalle Tahsin Ateş Sokak No: 10
0 452 671 2001
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız